Trussel eller mulighed?
Peter Svarre fortæller, hvad der sker, når en stigende del af virksomhedens kunder og medarbejdere er til stede på de sociale medier.
Organisationen bliver transparent, hvilket vil sige, at medarbejdere taler direkte med kunder og kunder, bliver en del af virksomhedens kommunikations- og innovationsprocesser. For mange virksomheder – og måske særligt IT-afdelingen – er den transparante virksomhed et mareridt af potentielle sikkerhedsrisici. Hvad kan kunderne ikke finde på at sige om produkterne, og hvad nu hvis medarbejderne afslører interne hemmeligheder?
Peter Svarre vender udfordringen på hovedet og forklarer, hvordan sociale medier i virksomheden i langt højere grad skal ses som en mulighed end en trussel. Virksomheder, der afskærmer sig fra de sociale medier, vil opleve, hvordan deres konkurrenter hurtigt vil løbe fra dem, når det handler om innovation og kundetilfredshed.
Det er dog ikke nemt at blive en transparent virksomhed. Der kræves dybe strukturelle og kulturelle forandringer ,og i sidste ende er det vigtigt, at topledelsen og it-afdelingen både spiller med og sætter grænser.
Varighed: 45-60 minutter (plus spørgsmål).