Jan HuusForedrag

Kommunikation, der svinger – for medarbejdere

Får I lyttet ordentligt til de andre? Læser I imellem linjerne, tolker og forestiller jer? Forventer I, at de andre kan læse jeres tanker og behov? Måske har I fnidder i kommunikationen?

Kommunikation, der svinger er et lærerigt, sjovt og interaktivt foredrag eller kursus, hvor deltagerne lærer at tale med og ikke til hinanden, at lytte og kommunikere åbent og direkte uden bebrejdelser og domme. Hvordan får vi stoppet tomgangs-fnidder? Hvad sker der, når kommunikationen fastlåses i Offer-RedderAnklager-rollerne? Hvordan beholder jeg bolden på egen banehalvdel?

Foredraget og kurset består af fængende og levende oplæg og sjove indslag og øvelser. I får konkrete redskaber til at lytte og kommunikere direkte, åbent og respektfuldt.

Der arbejdes i en jordnær, humoristisk og let forståelig form, hvor alle kan være med. Deltagerne får en række aha-oplevelser, hvilket giver større energi og overskud, samtidig med at alle morer sig.

Udbytte:

  • Styrker selvindsigt, relationer og samarbejde
  • Øger forståelsen af egne og andres værdier, følelser og behov
  • Bryder gamle fastgroede mønstre
  • Anerkendende, direkte og respektfuld kommunikation
  • Tage eget ansvar for dialogen