Bruger du – ligesom de fleste – musik på forskellige måder i markedsføring?
Til produktvideoen, firmapræsentationen, radio- eller TV-reklamen eller som den første oplevelse kunderne får, når de ringer ind?
- Ved du så, hvordan musikken virker på dine potentielle kunder?
- Hvad der virker bedst?
- Og om det overhovedet virker?
Dette foredrag giver dig overraskende viden om musiks virkning og effektive redskaber til at udnytte det langt bedre i din markedsføring.
Musik og evolution
- Hvorfor har vi egentlig musik?
- Hvorfor kan vi græde, grine, få gåsehud og hjertebanken af musik?
- Hvorfor virker musik så utroligt stærkt på os?
Musikkens elementer
- Hvad er det i musikken, der påvirker os?
- Hvorfor er det at vi skruer ned for radioen, når vi ikke kan finde vej?
- Hvorfor er det at den britisk hær bruger musik til at skræmme somaliske pirater væk?
- Hvorfor er det at en sang på et kvart sekund kan frembringe tusindvis af minder?
- Hvad er det i musikken, der får os til at græde?
Musik og markedsføring
Hvad ved vi om musik i markedsføring?
Forskning har vist, at musik kan få kunder til at vælge et produkt frem for et andet (op til 75%), øge omsætning med 38%, skabe større kundeloyalitet, ændre opfattelse af brand og meget andet. Her skal vi se en masse eksempler på, hvordan musik virker ude i virkeligheden inkl. forskellen på forskellige touchpoints.
Musik i jeres “butik”
Med udgangspunkt i ny viden skal vi se på nogle cases fra jeres egen hverdag. Vi skal altså bruge redskaberne I er blevet præsenteret for til at se med nye øjne på brugen af musik i jeres egen markedsføring.