Set med brandingbriller er en organisation eller en virksomhed en form for totalteater. Det er en iscenesættelse af hverdagen, som på forskellig vis spiller på alle vores sanser. Virksomheden har et visuelt udtryk, en duft, en lyd, en følelse – og en stoflighed, vi kan mærke.
Hvis du åbner glasdøren til en bilforretning, bliver du mødt af en ganske særlig duft af materialer. Udstillingsområdet er typisk ret klinisk, og fokus er på de udstillede biler. De fleste bilsælgere og mekanikere er mænd, og sproget er maskulint, fordi branchen traditionelt har været dæksparkende og maskulin. På den måde er oplevelsen meget anderledes, end den duft, der møder dig, når du går ind i et parfumeri. Her er det en behagelig duft af blomster, kvinder med smuk makeup, flotte og feminine flakoner, smil og omsorg.
Ofte sker iscenesættelsen af en organisation ubevidst, fordi den bygger på årelange traditioner og værdisæt, som kan være både maskuline, feminine eller et mix af udtryksformer.
Foredraget gør dig klogere på, hvordan du kan iscenesætte din organisation, så den appellerer til mennesker på tværs af køn, og så alle føler sig velkomne og inkluderede. Du får masser af spændende og nye vinkler og virkemidler fra teaterets verden.
Du får:
- Et veloplagt og udogmatisk oplæg om branding som iscenesættelse.
- Indblik i vores alle sammens blinde vinkler på køn og diversitet.
- Inspiration til at arbejde med iscenesættelse