Hvad sker der egentlig i hjernen, når vi bevæger os gennem en grøn bøgeskov? Og hvorfor taler forskere om, at børn har brug for masser af “Vitamin N” – natur?
I dette inspirerende foredrag deler TV-lægen Peter Qvortrup Geisling den nyeste viden om sammenhængen mellem natur, trivsel og sundhed. Med afsæt i forskning viser han, hvordan ophold i naturen kan have en positiv effekt på både krop og sind, og hvorfor naturen kan være et vigtigt redskab i arbejdet med blandt andet stress, mental belastning og tristhed. Publikum får samtidig konkrete råd til, hvordan naturen kan integreres mere aktivt i hverdagen.
Som altid krydrer Peter foredraget med humor og personlige fortællinger, og han deler en række særlige oplevelser og historier fra sine mange år som TV-læge og formidler.
Foredraget rummer også en personlig fortælling om den naturglæde, der blev grundlagt i Peters barndom i Nordjylland, og som han i dag ønsker at give videre til næste generation. Undervejs deler han både sin mest mindeværdige naturoplevelse og historien om det bedste brev, han nogensinde har modtaget.
Et foredrag, der kombinerer forskning, personlige erfaringer og underholdende fortællinger i en tankevækkende fortælling om naturens betydning for vores sundhed og livskvalitet.