Som leder står vi overfor at skulle træffe beslutninger hver dag. Ja, vi bliver ligefrem målt på vores evne til at træffe de rigtige beslutninger og skabe resultater.
Men det kan være sin sag, både at prioritere og finde svar i en travl, kompleks og foranderlig hverdag.
Nogle beslutninger er strategisk vigtige og af stor betydning for virksomheden, da udfaldet kan have store konsekvenser. Både positive og negative.
Det kan være om din virksomhed skal åbne et nyt kontor, fusionere to afdelinger, lancere et nyt produkt, afskedige en medarbejder eller ansætte den ene kandidat frem for en anden.
Andre beslutninger er mindre væsentlige, men fylder og tager dit fokus.
Nogle beslutninger er svære eller upopulære, og ofte er der mange hensyn, der skal tilgodeses.
Et grundvilkår for ledere er, at der sjældent er tid til at reflektere dybere over beslutningerne i en travl hverdag.
Det har en konsekvens. Nemlig, at beslutningerne ofte bliver dem der er nemme at overskue for hjernen nu og her. Men ikke nødvendigvis dem, der er rigtige i det lange løb.
Med dette foredrag får du konkrete værktøjer til:
- at øge din beslutningskraft
- reducere lange omveje i beslutningsprocessen, biases og tunnelsyn
- at bevare roen og overblikket