– Corporate branding set i et kønsperspektiv.
Din virksomheds corporate brand har en personlighed, som spiller en afgørende rolle. Et brand forbindes ofte med menneskelige egenskaber, og nøgleinteressenternes opfattelser af disse egenskaber påvirker brandets tiltrækningskraft.
Selv om vi lever i et samfund med en høj grad af ligestilling, trives kønsstereotyperne i bedste velgående i store dele af vores samfund. Konsekvensen er, at kvinder og mænd på mange områder har forskellige præferencer. Det ser vi blandt andet på arbejdsmarkedet, der i høj grad er kønsopdelt, idet mænd primært vælger traditionelt maskuline fag som it, håndværksfag, matematik og økonomi, mens kvinder primært vælger humaniora og omsorgsfag som SOSU-assistent, sygeplejerske, socialrådgiver og pædagog.
Men det er ikke kun ved valg af uddannelser og på arbejdsmarkedet, at vores køn spiller ind, for stereotype kønsnormer og værdier styrer også vores adfærd som forbrugere, investorer, iværksættere m.v.
Foredraget gør dig klogere på, hvordan du kan indbygge et kønsperspektiv i arbejdet med virksomhedskommunikation og corporate branding. Det handler ikke bare om at kommunikere ’kønsneutralt’ . Tværtimod ligger udfordringen i at indbygge køns- og diversitetsaspekter i kommunikationsindsatsen.
Du får:
- Et veloplagt og udogmatisk oplæg om køn, diversitet og corporate branding.
- Masser af eksempler fra den aktuelle debat og den seneste forskning om køn, ligestilling og arbejdsmarked.
- Inspiration til at arbejde videre med jeres corporate brand, så I hele tiden ligger godt i svinget i forhold til jeres konkurrenter.