fbpx
bettine-ortmann-bifald

Del på:

Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin

Bettine Ortmann

Stifter af TrendTribe og foredragsholder om retail, forbrugertrends og branding.

  • Om Bettine Ortmann
  • Foredrag
  • Anmeldelser

Bettine Ortmann er stifter af bureauet TrendTribe, og en erfaren foredragsholder. Hun forstår at perspektivere nye trends og tendenser så de bliver konkrete, relevante og vedkommende. Hun kickstarter innovationsprocesser og sætter gang i tanker og idéer gennem nyeste viden og spændende cases.

Bettine har i flere år arbejder på bureausiden, hvor hun blandt andet har arbejdet med at udvikle Brands som COOP, FDB Møbler, HBO Nordic, Puori og mange mange flere. Hun har arbejdet internationalt med dybe indsigts- og livsstilsstudier hos blandt andet ECCO sko og med kvindeindsigter sammen med Alt for Damerne. Hun har studeret dansk kaffekultur for internationale aktører, skurvogns-jargon, nybagte mødre, generation BabyBoomers og meget mere på nært hold. Bettine’s store nysgerrighed kombineret med mange års erfaring, gør at hun kan omsætte hverdagsindsigter til brugbare trends og forretningsmuligheder.

Hun har en dyb kærlighed for innovation, iværksætteri og retail – og ved hvordan man kommer ud over rampen med de gode idéer. Hun har arbejdet med forretningsudvikling og innovation både som intraprenør og entreprenør. I dag underviser hun kreative unge og iværksætterspirer på linjen for Entreprenørskab&Design på KEA. På KEA har hun endvidere netop udgivet rapporten ”Det fysiske rum som branding kanal”, som beskriver en guide til de muligheder man som retailer i fremtiden har for at skabe relationer til sine kunder i det fysiske rum i en digital tid, hvor flere og flere forbrugere handler online.

Bettine gør ikke noget halvt og elsker at overraske. Booker du et foredrag med Bettine kan du derfor være sikker på at det er gennemarbejdet, fyldt med inspiration og spændende nye cases og trends. Der vil være både fakta og tal, der understøtter indsigterne, samt underholdende eksempler fra din målgruppes liv, og din branche eller kategori. Hendes motto er: ”Det må aldrig blive kedeligt”. Hvert foredrag tilpasses modtagerne og situationen, så du sikres et relevant indspark, hvad enten du står overfor at skulle starte en ny innovations, branding og/eller marketingindsats, eller bare ønsker at få nye indsigter og tanker sat i gang.

Ønsker du yderligere oplysninger og priser på Bettine Ortmann er du velkommen til at ringe, sende en mail eller udfylde formularen. Der kan du beskrive dit arrangement, så vil vi vende tilbage hurtigst muligt.

For booking af Bettine Ortmann ring til - tlf. 7026 0100

Bæredygtighed som megatrend

SÅDAN NAVIGERER DU I BØLGEN
Hvad er en megatrend? - En megatrend kendetegnes oftest ved, at være en væsentlig større og vedvarende ændring i adfærd og holdninger, blandt en voksende gruppe mennesker.

Alle taler i disse tider om Bæredygtighed. Og netop Bæredygtighed er en af FN’s 17 verdensmål med stor politisk bevågenhed. Men hvad betyder det helt konkret for forbrugerne, og hvordan skal du som et brand og virksomhed navigere i et ”Green Ocean” fyldt med grønne budskaber?

Sundhed som megatrends

SUNDHED ER SVÆRT AT OVERSE
Sundhed har meget længe været en fast del af dagsordenen både på det politiske samfundsplan, men også i høj grad hos den enkelte forbruger. Sundhed sælger, og rigtig mange retailere og brands har succes med at tappe ind i denne trend. Men hvad betyder den reelt for forbrugeren? Og hvordan vil de kommunikeres til når det drejer sig om sundhedsbudskaber?

Få indsigt i sundhedstrendens mange strømninger og få inspiration til, hvordan du kan arbejde målrettet med koncepter og budskaber der handler om sundhed.

Fremtidens retail

SURVIVAL OF THE FITTEST
Internettet har - i langt højere grad end hvad vi havde forestillet os - revolutioneret måden vi shopper på. Der skabes megatrends, som bæredygtighed, sundhed og tiden som luksus, der gør at der i morgen vil blive stillet helt nye krav til det man skal kunne levere som retailer og måden man gør det på.

Dette foredrag stiller skarpt på, hvordan den nye retail scene ser ud. Det bliver et opgør med gængse branche definitioner og bokse. I morgen kommer konkurrencen i din branche fra helt nye aktører.

Morgendagens forbruger

HVOR ER DE PÅ VEJ HEN?
Få de vigtigste forbrugertrends på vej mod 2025 - og deres betydning for hvordan vi bor, lever, spiser, køber ind, arbejder og holder fri. Et af kendetegnene ved en megatrend er en større og afgørende betydning for de valg vi træffer som forbruger - og dermed de krav vi stiller til brands og virksomheder.

Som virksomhed er det af afgørende betydning at være på forkant med og vide hvad der rører sig. Vide hvorfor og ikke mindst hvem i markedet der allerede rykker. Med dette foredrag bliver I inspireret og får sat rammerne for jeres innovation, forretningsudvikling og udvikling af nye koncepter.

Ønsker du yderligere oplysninger og priser på Bettine Ortmann er du velkommen til at ringe, sende en mail eller udfylde formularen. Der kan du beskrive dit arrangement, så vil vi vende tilbage hurtigst muligt.

For booking af Bettine Ortmann ring til - tlf. 7026 0100

Bettine er eminent til at opsnappe essentielle strømninger i tiden og videreformilde disse trends til sit publikum på en medrivende og involverende facon.
Susanne Lund, Tidligere CEO
Republica
Bettine Ortmann leverede et meget inspirerende foredrag om bæredygtighed og sundhed til vores årlige kreative innovationsseminar. Det er tydeligt at hun brænder for det, og der var et ekstra lag med bl.a. en masse spændende eksempler og cases, som vi ikke har set andre steder. Så vi fik ny viden om to af vor tids helt store temaer – perfekt som en del af afsættet for vores innovationsproces
Kasper Andreasen, Analytics & insights manager
Royal Unibrew

Uforpligtende forespørgsel

favicon

Tak for
forespørgslen.

Vi svarer dig hurtigst muligt

Følg os på sociale medier
(så bliver vi glade!)

Del på facebook
Del på linkedin
Bliv inspireret af os

Modtag løbende inspiration til dit næste arrangement

cookies-bifald

Vi anvender cookies for at hjælpe dig at navigere og analyse sidens trafik. Hvis du forsætter med at bruge siden, accepterer du vores brug af cookies.