Bettine Ortmann er stifter af bureauet TrendTribe, og en erfaren foredragsholder. Hun forstår at perspektivere nye trends og tendenser så de bliver konkrete, relevante og vedkommende. Hun kickstarter innovationsprocesser og sætter gang i tanker og idéer gennem nyeste viden og spændende cases.
Bettine har i flere år arbejder på bureausiden, hvor hun blandt andet har arbejdet med at udvikle Brands som COOP, FDB Møbler, HBO Nordic, Puori og mange mange flere. Hun har arbejdet internationalt med dybe indsigts- og livsstilsstudier hos blandt andet ECCO sko og med kvindeindsigter sammen med Alt for Damerne. Hun har studeret dansk kaffekultur for internationale aktører, skurvogns-jargon, nybagte mødre, generation BabyBoomers og meget mere på nært hold. Bettine’s store nysgerrighed kombineret med mange års erfaring, gør at hun kan omsætte hverdagsindsigter til brugbare trends og forretningsmuligheder.
Hun har en dyb kærlighed for innovation, iværksætteri og retail – og ved hvordan man kommer ud over rampen med de gode idéer. Hun har arbejdet med forretningsudvikling og innovation både som intraprenør og entreprenør. I dag underviser hun kreative unge og iværksætterspirer på linjen for Entreprenørskab&Design på KEA. På KEA har hun endvidere netop udgivet rapporten ”Det fysiske rum som branding kanal”, som beskriver en guide til de muligheder man som retailer i fremtiden har for at skabe relationer til sine kunder i det fysiske rum i en digital tid, hvor flere og flere forbrugere handler online.
Bettine gør ikke noget halvt og elsker at overraske. Booker du et foredrag med Bettine kan du derfor være sikker på at det er gennemarbejdet, fyldt med inspiration og spændende nye cases og trends. Der vil være både fakta og tal, der understøtter indsigterne, samt underholdende eksempler fra din målgruppes liv, og din branche eller kategori. Hendes motto er: ”Det må aldrig blive kedeligt”. Hvert foredrag tilpasses modtagerne og situationen, så du sikres et relevant indspark, hvad enten du står overfor at skulle starte en ny innovations, branding og/eller marketingindsats, eller bare ønsker at få nye indsigter og tanker sat i gang.