Foredragene handler om at være unik nok i business. Om branding, kommunikation, salg og om at håndtere hjernens viden og fantasi.
Niels-Henrik er serie iværksætter. Han starter sin første virksomhed i 1980 og bygger videre som ejerleder af flere virksomheder: Reklamebureau. Lokalradio. Lydstudie. Landsdækkende avis. Reklamefilm produktionsvirksomhed og firstmover med produktion og digitalisering af biografreklamer i 42 danske biografer. I alt 26 medarbejdere.
Efter 37 år sælger han sine virksomheder til fem forskellige, og går på pension. Men han er iværksætter. Han kan ikke lade være og starter et konsulentfirma med et netværk af designere, journalister, filmfotografer og eventmagere. Konceptet er at levere idéudvikling, kommunikationsrådgivning, kampagner og koncepter for virksomheder og organisationer.
Som om det ikke er nok, har han skrevet historien (storytelling) om, hvorfor Europallen hedder Europallen, når den er opfundet i Amerika i 1887. Derefter re-designer han Europallen, i flere varianter, og gør den til et eksklusivt bord og bænk, som et elegant møbel i massivt egetræ og teaktræ med detaljer for feinschmeckere. Produktionen sker via en anerkendt dansk møbelproducent, og salget sker primært til virksomheder i transportbranchen.
Ydermere fremstiller han også ”Kokedama” blomster. Det er planter der hænger fra loftet. Inspireret af japansk kultur i 1600-tallet (storytelling). Salget sker i detailhandel, fra showroom og i blomsterpark.
Samtidig er Niels-Henrik foredragsholder for virksomheder, iværksættere, foreninger, erhvervsnetværk og organisationer. Medlem af det danske pressekorps.
Niels-Henrik siger om sig:
”Jeg er Vestjyde af sind, men det gør mig hverken bedre eller ringere. Tværtimod.”
Niels-Henriks slogan er:
”Vi har mange idéer, vi ikke har fået endnu.”
Det slogan har han i øvrigt copyright på.
Niels-Henriks foredrag leveres med humor og alvor. Det handler især om at være unik nok i business. Det handler om branding, kommunikation og salg. Det handler om at håndtere vigtig viden og fantasi. Det handler om at kende kundernes 10 eneste købsmotiver. Det handler især om hvordan hjernens højre- og venstre halvdel virker, og kan påvirkes. Når du ved det, får du flere kunder, bedre dækningsbidrag, fokuserede medarbejdere og et godt image.
Foredraget handler om at være iværksætter, entreprenør og vækst-iværksætter. Uanset om man er ny iværksætter eller har drevet virksomhed i mange år, er alle mennesker og virksomheder iværksættere, hvis de bruger hjernens viden og fantasi.