Har du nogensinde tænkt over, hvor meget irrationel adfærd fylder i dine forbrugsvaner? Den irrationelle adfærd er for eksempel den slikpose, der ikke stod på indkøbslisten, men som alligevel ryger i din indkøbskurv i køen på vej til kassen i supermarkedet.
Når du tjekker din smartphone, fordi andre er aktive på deres. Eller at du giver langt mere til Danmarksindsamlingen, når du donerer pengene via MobilePay, end når du donerer kontanter.
Sådan er der mange der har det for vi har det med at begå de samme fejl – eller bias, som det også kaldes – når vi træffer beslutninger og det kan man bruge i sin kommunikation til kunderne.
Alt det handler dette foredrag om. Med udgangspunkt i internationale forskeres resultater får du indblik i adfærdsøkonomi, adfærdsdesign og nudging. Samtidig og Teorien kombineres med praktiske eksempler på anvendelsen af adfærdsdesign over for kunder og brugere så du kan se muligheden for at bruge adfærdsdesign i din virksomhed.
Jens Balle har mange års erfaring med adfærdsøkonomi og udgav i 2016 bogen Hulemænd i habitter.
Det er et foredrag med humor og stor viden, der nok skal give jer alle noget at tænke over.
Varighed: 45 min – 1 1/2 time