jan-huus-bifald

Del på:

Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin

Jan Huus

Journalist, psykoterapeut og foredragsholder om kommunikation, samarbejde og trivsel.

  • Om Jan Huus
  • Foredrag
  • Anmeldelser

Jan Huus er med sine erfaringer som foredragsholder, DR-journalist, studievært, skuespiller og psykoterapeut en af sværvægterne, når det handler om kommunikation, samarbejde og trivsel.

Med en blanding af interaktiv læring, humor, aktiviteter og engagement, bruger Jan Huus sig selv og sine kompetencer på en anderledes, kreativ og udbytterig måde, så deltagerne aktivt tilegner sig virksomme værktøjer og teknikker til både arbejdsmæssig og personlig udvikling – fuld humor, glæde og læring.

Gode relationer skaber gode resultater! Så der fokuseres på dialog, rummelighed og indblik i egne og andres handlemønstre og potentialer. Til gavn for den enkelte og virksomheden. Nærværende og vedkommende for alle deltagere.

Leverer kurser på et højt kvalitetsniveau – i et ligefremt og jordnært sprog – der engagerer og sætter en udviklingsproces i gang. Udfordrer fastlåste opfattelser med engagement og viden.

Ønsker du yderligere oplysninger og priser på Jan Huus er du velkommen til at ringe, sende en mail eller udfylde formularen. Der kan du beskrive dit arrangement, så vil vi vende tilbage hurtigst muligt.

For booking af Jan Huus ring til - tlf. 7026 0100

Fnidderspillet

Et forrygende, sjovt og lærerigt foredrag/peptalk om kommunikation, trivsel og arbejdsglæde, hvor I arbejder med undervejs.

Vi får ikke altid lyttet rigtigt til hinanden, men tolker mellem linjerne og forestiller os – ud fra vores egen verden.

Skyder hinanden holdninger og motiver i skoene. Det giver fnidder i kommunikationen.

Med en række konkrete redskaber indlagt, får I jordnære eksempler på, hvordan kommunikationen kan gå godt eller skidt. Alle kan være med. Humor og læring på samme tid!

Og samtidig et foredrag, hvor der også lægges vægt på indsigt og viden.

Fnidderspillet hjælper deltagerne med at blive tydeligere i kommunikationen uden at dømme eller nedgøre andre.

Udbytte:

  • Anerkendende, direkte og respektfuld kommunikation
  • Lær at blive på egen “banehalvdel”
  • Brugbare og konkrete redskaber
  • Større åbenhed, forståelse og rummelighed
  • Humor giver glæde og nærvær
Varighed: Fra 35 minutter og op til 4 timer – efter jeres behov.

Typer, team og trivsel

Hvordan ser du dig selv og dine kollegaer? Hvorfor fungerer du godt med nogle typer, men ikke med alle? Få konkrete værktøjer til bedre at forstå og omgås dig selv, dine kolleger og andre.

Vi arbejder med 4 overskuelige personlighedstyper, som er til at genkende og huske for den enkelte. Samtidig gives der indsigt i, hvor forskellige – og måske ens – vi i grunden er. Hvilke styrker og begrænsninger vi har indenfor de enkelte typer.

Kendskabet til de 4 personlighedstyper er med til at skabe tolerance, rummelighed og forståelse.

Typer, Team & Trivsel er baseret på deltagernes refleksioner og veksler mellem levende og fængende oplæg, spændende og morsomme øvelser og rigtig sjove indslag. Kunsten er at more sig engageret, få indsigt og viden – og samtidig tage sig selv og de andre seriøst.

Henvender sig til medarbejdere og ledere på alle niveauer, der vil forstå sig selv og sine kolleger bedre. Alt beror på oplevelsen, på inspirationen, den direkte læring, her og nu.

Dit udbytte:

  • Lære at omgås og forstå dig selv og dine kolleger
  • Kendskab til egne og kollegers styrker og begrænsninger
  • Øger tolerancen overfor andre
  • Styrke selvindsigt, relationer og samarbejde
  • Gør omgangstonen mere respektfuld
Varighed: 1 time til 1 hel dag – efter jeres behov.

Kommunikation, der svinger – for ledere

Gå forrest, vær den gode rollemodel. For autenticitet og nærvær er to egenskaber, der efterspørges af medarbejdere. Og det er faktisk ret enkelt.

Det handler om trivsel og arbejdsglæde for dig og dine medarbejdere. Og det kan du som leder være med til at skabe gennem en direkte og samtidig respektfuld kommunikation.

For hvad er det for nogle mekanismer, der spiller ind i interaktionen mellem jer, og hvordan påvirker det arbejdsklimaet og det psykiske arbejdsmiljø? Hvordan kan jeg som leder være med til at skabe et godt og anerkendende psykisk arbejdsmiljø? Hvordan kan jeg være den gode rollemodel?

Du får redskaber til at møde medarbejderne med fokus på de bløde værdier – der er fundamentet for de gode resultater – i en enkel, jordnær, morsom og let forståelig form.

Kommunikation, der svinger – for ledere er et sjovt, nærværende og interaktivt kursus med øvelser og opgaver indlagt.

God kommunikation, gode relationer og arbejdsglæde skaber gode resultater for den enkelte og for virksomheden. Resultater og trivsel hænger uløseligt sammen.

Varighed: Fra 45 minutter til 5 timer – efter jeres behov.

Kommunikation, der svinger – for medarbejdere

Får I lyttet ordentligt til de andre? Læser I imellem linjerne, tolker og forestiller jer? Forventer I, at de andre kan læse jeres tanker og behov? Måske har I fnidder i kommunikationen?

Kommunikation, der svinger er et lærerigt, sjovt og interaktivt foredrag eller kursus, hvor deltagerne lærer at tale med og ikke til hinanden, at lytte og kommunikere åbent og direkte uden bebrejdelser og domme. Hvordan får vi stoppet tomgangs-fnidder? Hvad sker der, når kommunikationen fastlåses i Offer-RedderAnklager-rollerne? Hvordan beholder jeg bolden på egen banehalvdel?

Foredraget og kurset består af fængende og levende oplæg og sjove indslag og øvelser. I får konkrete redskaber til at lytte og kommunikere direkte, åbent og respektfuldt.

Der arbejdes i en jordnær, humoristisk og let forståelig form, hvor alle kan være med. Deltagerne får en række aha-oplevelser, hvilket giver større energi og overskud, samtidig med at alle morer sig.

Udbytte:

  • Styrker selvindsigt, relationer og samarbejde
  • Øger forståelsen af egne og andres værdier, følelser og behov
  • Bryder gamle fastgroede mønstre
  • Anerkendende, direkte og respektfuld kommunikation
  • Tage eget ansvar for dialogen

Ønsker du yderligere oplysninger og priser på Jan Huus er du velkommen til at ringe, sende en mail eller udfylde formularen. Der kan du beskrive dit arrangement, så vil vi vende tilbage hurtigst muligt.

For booking af Jan Huus ring til - tlf. 7026 0100

Kommunikation, der svinger hører til i den absolutte top indenfor sin genre. Konceptet er tydeligt gennemarbejdet med en fantastisk sans for detalje og grundighed. Gennemførelsen var intet mindre end sublim. Såvel akademikerne og serviceassistenter fik fuldt udbytte. Det tætteste man kommer på garanteret succes, for en dag med ledere og medarbejdere. Og så er det samtidigt slet og ret underholdende.
Thorkild Holmboe Hay, kredschef
Dansk Sygeplejeråd

Uforpligtende forespørgsel

favicon

Tak for
forespørgslen.

Vi svarer dig hurtigst muligt

Følg os på sociale medier
(så bliver vi glade!)

Del på facebook
Del på linkedin
Bliv inspireret af os

Modtag løbende inspiration til dit næste arrangement

cookies-bifald

Vi anvender cookies for at hjælpe dig at navigere og analyse sidens trafik. Hvis du forsætter med at bruge siden, accepterer du vores brug af cookies.